SLA Hisoblash
Xizmatlarning kafolatlangan ishlash darajasi:
Cloupard xizmatlarining ishlash darajasi tanlangan xizmatning komponentlariga bog‘liq. Odatda, kafolatlangan ishlash darajasi 99,9% etib belgilanadi.
Lekin, agar xizmat quyidagilarga asoslangan bo‘lsa, daraja pastroq bo‘lishi mumkin:
- tashqi yetkazib beruvchining dasturiy ta’minoti,
- standalone arxitektura,
- boshqa maxsus sharoitlar.
Har bir xizmat bo‘yicha kafolatlangan ishlash darajasi Shartnomaning 2-ilovasi “Alohida xizmatlarni ko‘rsatish qoidalari” hujjatida belgilangan.
Profilaktika ishlari:
Xizmatlarning xavfsizligi va ishonchliligini ta’minlash uchun Cloupard o‘z vaqtida profilaktika ishlarini o‘tkazadi (masalan, infratuzilma komponentlariga xavfsizlik yangilanishlarini o‘rnatish).Bunday ishlar vaqtida xizmatlarning ishlashida qisqa muddatli pasayish yoki vaqtincha to‘xtash kuzatilishi mumkin.
Ishlar quyidagi tartibda amalga oshiriladi:
- umumiy to‘xtash yoki ishlash pasayishi oyiga 2 soatdan oshmaydi,
- mijozlar ish boshlanishidan kamida 3 ish kuni oldin xabardor qilinadi,
- ishlar imkon qadar dam olish va bayram kunlari yoki ish kunlari soat 22:00 dan keyin (Toshkent vaqti bilan) bajariladi.
Profilaktika ishlari tufayli yuzaga kelgan ishlamaslik vaqti xizmatning faktik ishlash hisobidan chiqariladi.
Xizmatning haqiqiy mavjudligini hisoblash:
Hisoblash davri — 1 kalendar oy.
Profilaktika ishlari tufayli bo‘lgan to‘xtashlar hisobga olinmaydi.
Mavjudligi formula bo'yicha hisoblanadi:

Masalan, aprel oyida:
-profilaktika ishlari bilan bog'liq kirish imkoniyati 15 daqiqani tashkil etdi,
- xizmat ko'rsatuvchi provayder bilan bog'liq boshqa sabablarga ko'ra mavjud emasligi 15 daqiqani tashkil etdi,
- aprel oyida jami 30 kun, 30 kun * 24 soat * 60 daqiqa = 43200 daqiqa
Aprel oyida haqiqiy mavjudligi 100% - 15/ 43200 * 100% = 100% - 0,0003472 *100% = 100% - 0,035% = 99,965%
Agar xizmatning haqiqiy mavjudligining hisoblangan ko'rsatkichi kamroq kafolatlangan bo'lsa
(shartnomaga "Alohida xizmatlarni ko'rsatish qoidalari" ning 2-ilovasiga qarang), Cloupard mijozga tovon puli to'laydi.
Kompensatsiya tartibi:
Kompensatsiyani hisoblash uchun kerak bo‘lgan ko‘rsatkichlar:
- oyiga mavjud bo'lmagan daqiqalar miqdori (xizmat ko'rsatuvchi provayder tufayli va rejalashtirilgan profilaktika ishlarini hisobga olmagan holda),
- xizmat uchun belgilangan kafolat darajasi,
- ko'rib chiqilayotgan oydagi kunlar soni.
Birinchidan, biz ruxsat etilgan va kompensatsiyaga olib kelmaydigan oydagi daqiqalar sonini aniqlaymiz. Buning uchun oydagi daqiqalar sonini ko'paytiramiz (100% - <% kafolatlangan mavjudlik>) masalan, aprel oyida 43,200 daqiqa, kafolatlangan foydalanish imkoniyati 99,9%:
43200* (100%-99,9%) = 43200 * 0,1% = 43,2 daqiqa (agar 43,2 daqiqadan kam bo'lsa, umumiy kirish imkoni bo'lmasa, kompensatsiya to'lanmaydi).
Keyinchalik, ruxsat etilgan oddiydan oshib ketgan daqiqalar sonini hisoblaymiz.
Masalan, kirish imkoniyati 45 daqiqa edi.
Shunday qilib, ruxsat etilgan vaqtdan oshib ketish ~ 2 daqiqani tashkil etdi.
Oddiy to'liq soatgacha yaxlitlanadi, ya'ni 2 daqiqa 1 soatgacha yaxlitlanadi.
Kompensatsiya miqdori ruxsat etilganidan yuqori bo'lgan har bir soat uchun xizmat narxining 1% ni tashkil qiladi.
Kompensatsiyani hisoblash joriy oyda mavjudligi buzilgan xizmatlar uchun amalga oshiriladi.
Shu bilan birga, maksimal kompensatsiya xizmat narxining 50% ni tashkil qiladi.